Technológie virtuálnej reality (VR) vedia používateľom ponúknuť rôzne zážitky a skúsenosti. Jedným z tých pozoruhodnejších a významnejších je ponorenie do histórie. Vo VR môže človek preskúmať historické prostredie a dozvedieť sa o ňom jedinečným dynamickým spôsobom.
Takýto zážitok sme sa vám pokúsili priniesť aj v našej virtuálno-realitnej scéne. Do nej sa dostanete kliknutím na tlačidlo Vyskúšaj. Ak ste tu však prvý krát, čítajte ďalej, aby ste sa dozvedeli o čom scéna je a čo v nej robiť.
Naša virtuálna scéna je zameraná na obdobie osvietenských reforiem v Habsburskej monarchii. Scéna má podobu múzejnej expozície a pozostáva z troch vzájomne prepojených miestností. Miestnosti obsahujú 16 zaujímavých exponátov a musíte v nich splniť určité úlohy.
Keď si scénu vyskúšate, vyjadrite, prosím váš názor na ňu vyplnením tohto dotazníka. Ďakujeme.
Do scény sme rozmiestnili exponáty s informáciami a pridali k nim tri úlohy. Kde presne úlohy nájdete, zistíte na orientačnom pláne, ktorý je v strednej časti expozície. Orientačný plán vidieť aj na obrázku napravo (alebo dole). Za každým názvom úlohy v pláne je červený alebo zelený kruh. Červený znamená že ste úlohu ešte nesplnili, zelený že ste ju už splnili.
Keď vojdete do časti expozície v ktorej je úloha, objaví sa čierny panel s opisom úlohy
(na obrázku napravo alebo dole vidíte panel v ľavej časti).
Tu sa dozviete, čo máte v úlohe robiť.
Keď úlohu splníte, kliknite na modré tlačidlo Potvrdiť odpoveď
.
Ak je splnená správne, tlačidlo sa zmení na zelené s nápisom Správna odpoveď
.
Ak nie, tlačidlo zostane nezmenené a môžete skúsiť splniť úlohu znova.
Úlohy sú dvoch typov:
O tom vám viac napovie nasledujúce video. Nižšie na tejto stránke nájdete aj popis ikon exponátov a použitých zvukov.
Po kliknutí na ňu sa zobrazia informácie o exponáte. Túto ikonu majú aj exponáty, ktoré nie sú súčasťou úloh.
Znanená, že exponát nie je označený ako časť odpovede na príslušnú úlohu. Po kliknutí na ňu sa exponát stane označeným.
Znanená, že exponát je označený ako časť odpovede na príslušnú úlohu. Po kliknutí na ňu sa exponát stane neoznačeným.
Zvukový signál, ktorý sa preharaje pri vykonaní potvrdenia na paneli úlohy v prípade keď odpoveď je správna.
Zvukový signál, ktorý sa preharaje pri vykonaní potvrdenia na paneli úlohy v prípade keď odpoveď je nesprávna.
Zvuky použité pri bežnej interakcii s expoíciami(napr. kliknutie na ikonu Informácia).
Po dokončení všetkých úloh zaznie tento zvuk.
V tejto časti sa zaoberáme vypísaním referencií všetkých použitých zdrojov, ktoré sme využili v tomto zážitku na dotvorenie príslušnej scény zameranej na výučbu historických udalostí.
Použitá literatúra na popísanie historických udalostí vyzobrazených vo VR scéne.
Licencie na dostupné 3D modely a obrázky pužité v tomto projekte.
Zoznam použitých komponentov na rozšírenie A-frame scény.